Thursday, 13 March 2014

Cinta cintun manusia

     Bismillahirahirahmanirahim asslamualaikum :) nie nak habaq sikit nie bab cinta cintun ,
mesti korang tahu kan? tak cakap pun tak apa , apa itu cinta? kalau tak tahu nie cheq nak habaq nie cinta itu ialah mencintai atau dicintai oleh  seseorang yang kita suka atau pun yang suka pada kita seadanya. zaman skrg kebanyakkan cinta yang berlaku ialah cinta monyet ,skrg  dari peringkat sekolah rendah  pun dah pandai bercinta,apatah lagi sekolah menengah kan kan?kadang-kdang cinta monyet tu kekal bahagia,kadang-kadang cuma jadi impian yang tak kan nyata.

  second cinta buta, nampak saje macam setia tapi pasangan pulak mempermainkan kita . depan kita baik sangat belakang kita "hah ,ambik kau jah mcm ****"  mulut je manis, hati curang amat. sape yang suka? ibarat gunung terbelah dua,  boleh pi dapur ambik pisau potong bawang  ,biler mak tanye kenapa nagis  jawab sahaja "saya sedang potong bawang mak"...biler rasa  x sakit aty pi ambik kulit durian baling kat pasangan yg x sedar diri tu, baling sahaja sbb kata org "bawang adalah satu-satunya benda yang ley wat kita nagis,so saya baling lah klit durian kat muka ex saya"

third cinta bertepuk sebelah tgn kita cinta dan syg di beria-ria ,dia buat don't know je mcm x wujud je kita .nama je kapel bagai but wat kita mcm x wujud. kalo dia cari kita balik ckp je "jangan pandang  ku sebelah mata"haha..

yang last nie adalah cinta sejati ,cinta ini semua org nak  semua org nak rasa . cinta sejati ialah percintaan dua jiwa janji untuk membina sebuah masjid kerana allah, insyallah cinta ini kekal abadi hingga jannah ..


#hansnorazmi #lovestory

Wednesday, 5 March 2014

jodoh ditgn allah

  Allah s.w.t telah memilihkan jodoh kita semenjak lahirnya kita ke dunia ni, jadi jgn pernah rasa anda tidak  layak memiliki cinta sbb ajal maut jodoh semua di tgn allah s.w.t. nasihat saya ialah cintailah allah s.w.t sebelum anda mencintai seseorang yang bukan muhrim anda, kerana cinta allah s.w.t tu kekal . bukan saya nak kata cinta manusia itu tak kekal tapi menaruh perasaan cinta pada seseorang bukan muhrim mu ialah zina hati.
 
 jadi tahanlah dirimu daripada melakukan ia kerana ia akan melahirkan sifat tabah dan sabar dalam diri kita, jika  kita terlalu mencintai seseorang tetapi kita  tinggilkan katalah pada dirimu wahai hamba allah "ya allah jika si dia bukan jodoh ku, engkau redhakanlah hati ku ya allah ,tetapi jika si dia sememangnya jodoh yang telah engkau tetapkan untuk ku kau bukakan lah hati lah hatinya menerima ku"

#bismillahirahmanirahim #jodoh #cinta #sabar dan tabah
@h4nsnorazmi